söndag 18 januari 2015

Om kreativitet


Inspirationen kommer och går i vågor. Vissa dagar känner jag mig jättekreativ och skriver listor på saker jag ska göra, googlar fotografer och tittar på bilder. Tyvärr har jag inte fått ur mig speciellt mycket kreativitet på varken ena eller andra sättet på grund av det obefintliga ljuset den här årstiden. Men idag lös det äntligen upp lite i lägenheten och jag märkte hur fint och vilken ordning vi faktiskt fått. 
   Skriva har jag inte heller gjort ordentligt på ett bra tag för min anteckningsbok försvann i flytten. Och ja, jag är fortfarande väldigt analog vad det gäller skrivandet. Har tankar cirka en gång i veckan om att skriva ner en sak jag har haft i huvudet väldigt länge men vet inte hur jag skulle börja. Eller hur det skulle gå till över huvud taget.

Jag passade i alla fall på att ta lite bilder här i lägenheten. Det här är vardagsrummet nu efter ommålningen. Den fina tavlan med kameran fick jag av Jenny & Marie i julklapp och kommer här ifrån, tycker jättemycket om den. Och griffeltavlan är det alltså inte jag som har skrivit på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här