torsdag 15 januari 2015

Samma sol

I det här vädret så tycker jag att det är så himla svårt att fatta att det kan vara strålande sol och trettio grader på andra sidan jorden. Även fast det verkligen är på andra sidan jorden och flygresan tar tusen år kan jag inte fatta hur samma sol kan vara så kall här, och så varm där borta.
   I slutet av januari åker vi till Thailand igen. Det enda jag har önskat mig sedan sist vi var där är att få komma utomlands igen. Jag kan inte komma ihåg ett enda år när jag var liten som vi inte var utomlands, antingen i Frankrike eller Italien och nu försöker jag hålla ett löfte att vara utomlands minst en gång per år. 2014 blev det faktiskt inte så tyvärr, men nu är det dags igen. Vi har bokat tre veckor bland annat på Koh Lanta och Koh Lipe, som ska vara en av de finast öarna i Thailand. 


Och på tal om det så hittade jag en liten lista i mobilen som jag skrev sist vi var i där. Det verkar kanske inte som att jag hade så himla mycket bra grejer att säga om landet, men är man hemifrån så länge så hinner man hitta tusen fel..

  • Varför är lutningen i badrummet alltid åt fel håll så att hela badrummet blir blött?
  • Varför är trappstegen alltid för stora eller för små? Eller det värsta, varför är en trappa blandad med både stora och små steg?
  • Hur kan de tro att alla fattar deras engelska?
  • Hur vågar de sjunga så himla mycket på restauranger osv, när de sjunger som kråkor?
  • Vart är alla papperskorgar?
  • Och hur tunt toapapper kan man ha egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här