onsdag 4 maj 2011

Om att vara lika

Igår hade jag och Anna vernissage för våran Greklandsutställning, och det var hur bra som helst. Vi båda fick ett jättegulligt minihjärta av Malin som jag la vid mina Greklandsstenar jag har i mitt fönster när jag kom hem. Jag tog en bild, som ni ser här nere.
   Idag visade jag den bilden för Anna och det visade sig att hon hade gjort exakt samma sak! Hon hade lagt sitt Malinhjärta bland sina Greklandsstenar och tagit en ungefär likadan bild som mig! Utan att vi sagt någonting om det till varandra.
   Hur konstigt är inte det? Folk säger att vi är lika, att vi är som gifta eller som syskon. Vi tar orden ur mun på varandra, säger exakt samma sak exakt samtidigt, vi vet vad den andra tänker genom att bara titta på varandra och börjar skratta exakt samtidigt när vi förstår att vi förstår varandra.
   Hur bra är inte det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här