onsdag 27 oktober 2010

Egentligen mest sockerdricka

Jag vet att jag egentligen har tusen miljarder fina texter och känslor att dela med mig av här, men jag väntar. Det gör jag. Istället läser jag texterna om och om igen, dricker te och lyssnar på regnet som slår mot fönstret. Det är tur att det är mörkt nu, annars hade man sett hur grått och lerigt det är här utanför. Jag ser hellre mörkret och låtsas att det är lite, lite finare ute just nu.
   Jag är så himla sugen på att läsa, men jag är alldeles för lat för att ens orka sträcka mig och hämta boken som ligger bredvid mig på nattduksbordet. Kanske beror det på att jag har börjat med tre böcker samtidigt. Det är egentligen det värsta jag vet, förut har jag lovat mig själv att aldrig göra så men nu de här två resorna till Grekland har jag varit tvungen att anpassa mig efter storleken på handbagaget och alla böckerna har inte riktigt fått plats som jag velat.
   Egentligen så känner jag mest fjärilar och lite sockerdricka men jag ligger -1000 på vad jag orkar så jag går nog hellre snart och lägger mig och drömmer istället.
  
Eller läser ut en av de här böckerna jag börjat med.

1 kommentar:

  1. Jag gillar sockerdricka! Emil med, han drack ju upp alla sina slantar på sockerdrcka han!
    "En sockerdricka till!"

    SvaraRadera

Gör mig glad här