torsdag 28 oktober 2010

Frukost, röda fina saker och skogsstjärna



Idag åt jag frukost, precis som alla andra dagar. Men det känns ändå lite bättre att börja dagen med att äta någonting utöver det vanliga, som till exempel grekisk yoghurt med honung och valnötter. Även fast det kanske inte ser så himla gott ut på bild... Men det får mig att börja dagen med positiva tankar, tror jag. 
   Förresten så gillar jag inte dukar, har jag kommit på. Speciellt inte sådana här stora dukar som täcker hela bordet, som ett helt lakan. (Och helst inte gröna) Varje gång man ska sätta sig ner sätter man sig nästan alltid på den så att den börjar glida ner och allting på bordet byter plats. Plus att det blir så himla lätt kladdigt och äckligt. Mmmm.
   Idag har jag blivit beskriven som en röd gammaldags cykel, en röd kopp, en skogsstjärna och en röd, ny, blank och ren röd soffa med svarta kuddar med vit spets. Det var ju lite fint, tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här