lördag 31 juli 2010

Min bok ska säljas på Akademibokhandeln. De har ju min favoritpenna där.

Jag hade nog världens bästa kväll med alla syskonen. Och jo. Vi är syskon allihopa. Det är visst enklast så.
Men hur gör man egentligen för att skriva om någonting som någon annan redan har skrivit om? Hur lyckas man med det? Hur sätter man ord på en annan människas ord, med mina egna ord? Hur ska jag kunna göra det på ett bra sätt, utan att förstöra, utan att missleda? Och hur gör man det på ett annorlunda sätt, ett sätt som fångar?
För någon gång ska min bok säljas på Akademibokhandeln, den ska stå i skyltfönstret och folk ska gå in och köpa den för riktiga pengar. På riktigt.
Men hur gör man det? Eller, hur gör jag det?
Det var det jag funderade på igår på sista bussen hem. Jag funderade nog lite för mycket. För jag tänkte att jag måste verkligen göra det. Skriva en bok. Där. Om honom.
Fast jag ska säkert inte hoppas på för mycket. Inte ni heller.
Men hur gör man egentligen? Jag måste få veta det. Helst nu.

5 kommentarer:

  1. jag ska göra samma sak. därför vet jag hu man gör ;)
    Du skickar in din bok till olika förlag och sen läser dom den och säger vad dom vill!

    SvaraRadera
  2. jo då maja du ska hoppas. vi ska att se till att de blir av. kanske inte att de blir av imorn men snart snart ska tjata hål i huvet på honom tills de blir av om han skulle glömma bort de=)
    tror de skulle bli himla jätte bra.
    massa kramar å tack för en super kväll i går

    SvaraRadera
  3. Ta kontakt med ett bokförlag och ställ frågor. Men räkna med att det kostar pengar.
    Ett litet förlag ville ge ut några av mina dikter i ett häfte för en massa år sedan. Inte i många exemplar, utan mer för att se om det fanns ett intresse.
    Dock skulle jag få punga ut emellan 20-35.000 kr själv för att det skulle göras. Och de pengarna hade jag tyvärr inte... :/

    SvaraRadera
  4. ..och då ska jag lova att köpa din bok!

    SvaraRadera
  5. Du kommer klara det bara du fortsätter att vilja! :)

    SvaraRadera

Gör mig glad här