lördag 12 juni 2010

Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö





















Det här måste vara en av de finaste filmer i hela världen. På riktigt. Har man inte sett den måste man verkligen göra det. Eller läsa boken, som är lika bra fast egentligen lite, lite bättre. Den har jag läst tre gånger nu tror jag, och idag när filmen visades på ettan kom jag på att jag ska nog läsa den en fjärde gång.
   Den har nog allt man kan längta efter. Sommar, ett rött hus med vita knutar vid en sjö, en fin liten handelsbod, fina kläder, fina pojkar som röker, välkammade hår, fina landskap, öar att ro ut på för att ligga och prata på och ett mord också. 
   Jag blir så himla glad av den här filmen, den är så välgjord och somrig och vackert svensk så se den. Den inspirerar mig väldigt mycket och jag önskar att jag levde den sommaren bara för det ser så himla mysigt ut.
   Nu ska jag gå och läsa den. Ni kan få låna den av mig förresten. För ni måste nog läsa den.

1 kommentar:

Gör mig glad här