onsdag 2 juni 2010

En bra sommar trots allt

Idag var en väldigt bra dag, den bästa på länge tror jag faktiskt.
Dagen började bra tack vare att jag fick ett telefonsamtal: Jag har äntligen fått sommarjobb! Jag, som har varit kräsen, inte varit nöjd med lönen och bara inte hittat "den rätta platsen". Nu har jag nog hittat den. Jag ska få jobba på kyrkogården i sommar, här i Väse dessutom. Jag får vara ute, kanske bli lite allergisk, börja tidigt, sluta tidigt, och framför allt; bli rik. Kan nog inte bli bättre. (Men jag måste bara öva lite här hemma på att klippa gräset)
   Sen hade jag och Anna picknick ute vid henne, med världens finaste utsikt över Gapern, världens skönaste värme med varma vindar och nästan alldeles blå himmel. Vi fikade på kladdkaka och drack saft. Så himla mysigt och det var så varmt och jag brände mig på ryggen.
   Och det känns som att det här kommer bli en rätt så bra sommar, trots allt. Jag hade ju inte räknat med såhär mycket pengar men det verkar lösa sig trots allt. Kanske ska ta en tur till Grekland med Anna i augusti? Jo, det tror jag nog.
   Det var bara det jag ville säga. Jag mår bra och är glad och allting känns liksom så himla bra just nu.
   Ska se om jag kan visa hur fint det var ute förut. Men först ska jag nog räkna lite pengar.
  

1 kommentar:

  1. HURRAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, sätt idg och räkna alla kosingar, gör det!
    OCh hälsa till Morfar, Lennart, Mattis och alla andra goingar som du ska göra vackert åt under sommaren.
    PUSS!!!!! Å Grattis!!!

    SvaraRadera

Gör mig glad här