torsdag 25 mars 2010

Jag blir så ledsen.

Idag finns inga måsten, för det har jag bestämt. Jag har varit så himla stressad så länge nu, men nu finns inte det längre. Nu har jag inga inlämningar och jag har fått godkänt på C-delen på teoriprovet som jag bestämde att jag skulle hinna med den här veckan. Så. Det känns rätt så himla jätteskönt.

Förresten. Jag hade tänkt att jag inte skulle gå med i några grupper på Facebook eftersom, ja, varför skulle jag? Men idag såg jag en grupp som jag bara var tvungen att gå med i. Den hette "Alla vi som tänker "Vad fan är det här?" när vi ser skolmaten". Det var nog den bästa grupp jag har sett på länge. (Eller ja, "Ignorera bilden".Men varför la du upp den om vi ska ignorera den?" var också väldigt bra men det var inte det jag ville berätta om nu.)

Så i alla fall. Skolmaten.
Jag har några frågor.
1. Vad tänker de här människorna som gör maten?
2. Varför smakar min vetetariska mat alltid likadant? (Eller ofta ingenting alls?)
3. Varför är min vegetariska mat alldeles för ofta inte ens ljummen?
4. Varför luktar maten konstigt?
5. Varför ser det ofta inte ens ätbar ut?


Om jag var dem skulle jag skämmas. Till och med jag lagar bättre mat än det där. Hur kul är det att gå hungrig varje dag, för att jag bara har ätit knäckebröd med ett glas mjölk till för att min mat är alldeles kall?


Jag blir så ledsen. Men framför allt hungrig.

4 kommentarer:

  1. thepearl67@hotmail.com25 mars 2010 kl. 19:31

    Tråkigt att maten ska vara dålig i skolan när du kämpar och står i. Det kan inte vara så svårt att laga vegetarisk mat som smakar bra. Det klarar tom jag som är köttätare. Ställ krav Maja.

    SvaraRadera
  2. Det där skulle inte göra mig ledsen,. det där skulle göra mig ARG!!!
    Jag har med sett det där, hur vegamaten ser ut.., det är lika dag för dag, vecka för vecka... Enda "skillnaden" är väl de där morötterna de gör på olika vis, men som ständigt tydligen ingår. Råa, kokta, förvälda, kalla, varma, runda, på tvären, korta, tjocka...
    Men om man inte gillar morötter då...?

    Du Maja, skit i den dära vegamaten va... Ta en körv mä brö istället.
    ;)
    Nej ärligt talat, det finns bara ETT ord för det och det är

    U S E L T.

    Inte konstigt ni vegisar är magra som stickor...
    Puss.

    SvaraRadera
  3. haha jag håller helt med. brukar dra mig mot vegmaten för jag tycker den andra brukar se ut so skit haha. Men jag har tänkt på en sak, det är ju alltid varma grönsaker, eller visst, man är vegeterian, men man kan väl vara lite mer varierande än att göra "gratäng med varma grönsaker" varje dag. Illa att dom som sitter inne får bättre mat............

    SvaraRadera
  4. de tänker säkert inte på nått annat än på sin lön! Hur svårt kan de liksom vara att göra god mat! :O

    SvaraRadera

Gör mig glad här