onsdag 1 mars 2017

North Head - Manly

Det är helt underbart här. Jag är tillbaka i Manly nu. Jag trivdes verkligen bra här, och när jag fick frågan om att bo här gratis kunde jag inte tacka nej. Jag bodde fyra nätter i Coogee, som var väldigt fint, men det var inte jättebra väder under tiden jag var där så jag fick nog inte se stället från sin bästa sida. Så nu bor jag i North Head i Manly, i ett hus som jag delar med en läkare från USA och en seglarinstruktör från England.
   North Head är en nationalpark där dom förr i tiden hade en karantärstation där dom isolerade personer med misstänkta dödliga sjukdomar så att de inte skulle spridas till resten av befolkningen. Här finns också världens finaste utsikt över Sydneys skyline som är lika fin i dagsljus som i solnedgången. Naturen är så fin och grön, med bland annat eukalyptusträd som luktar himmelskt, exotiska blommor, knäppa fåglar som kakaduor och färgglada lorikeets, pungråttor och bandicoots som är så söta. Dock har väl alla paradis brister, och att det finns gigantiska spindlar här har väl inte undgått någon, så jag testas inför denna fobi varje dag. Jag hoppas att jag en dag inte ska få en panikattack när jag nästan håller på att ta på en huntsman spider, som jag gjorde här om dagen. (Googla!)
  Jag har fortfarande ingen aning om vart jag ska ta vägen framöver eller några idéer på vad jag ska göra med resten av livet, utan just nu har jag det bara så himla bra här. Jag försöker verkligen leva i nuet och bara tänka på mig själv. Känner att jag redan har växt väldigt mycket, och jag har bara varit här i tre veckor. 
   Idag är det första mars och första dagen av ”våren” hemma i Sverige. Här är det första dagen av hösten och det ser ut att bli regn minst en vecka framöver. Varmt, tätt sommarregn med ca 25 grader varmt. Men äh, vad gör väl lite regn i paradiset?

PS. Jag tror fortfarande att det är bäst att följa mig på instagram för att se mina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här