måndag 3 oktober 2016

Måndag

Idag mår jag såååå bra! Det känns jättekul faktiskt, det var länge sen som jag faktiskt mådde såhär bra som jag har gjort idag. Jag vågar inte hoppas på någon långvarig förbättring, men det kvittar väl eftersom jag fortfarande försöker ta en dag i taget. I morse kände jag att även fast jag inte sovit jättebra så skulle dagen gå bra och det gjorde den! Jag höll bara på att paniksomna två gånger vilket är en himla förbättring om man jämför med de senaste veckorna där jag inte ens har kunnat räkna hur många gånger jag har sett i kors pga extrem trötthet. Jag stannade dessutom kvar och jobbade in en timmes flex vilket jag inte heller gjort på hur länge som helst, så jag är sååå nöjd med mig själv idag! Och när jag kom hem behövde jag inte ens gå och lägga mig, helt otroligt eftersom jag alltid har däckat direkt efter jobbet annars. Kanske är det två dagars sjukskrivning från jobbet plus Väsehelg som gjorde det. Dock blir jag lite orolig nu, förmodligen helt i onödan, men det känns som att jag kommer vara helt slut i morgon pga att jag har varit så upp i varv idag.
   Idag bokade jag ett nytt terapisamtal, den här gången med vår företagshälsovård vi har genom jobbet. Det förra jag var på genom vårdcentralen var sådär, det kändes som att prata med en skolkurator. Hon gav mig bara självklara tips som att träna, äta bra och sova… Jahaja, SOVA säger du? Om jag inte kan det då?! Nä, då ska man inte dricka något på några timmar innan man går och lägger sig, inte äta alldeles för stor måltid alltför nära inpå läggdags, inte titta på någon skärm, inte sova på dagen och inte stressa och oroa sig. Vilket skämt. Då kan jag alltså inte göra något alls innan jag ska sova. Jaja, sa jag och vi bokade in en ny tid om över en månad. Glöm det, en gång i veckan vill jag ses, annars kommer det inte göra någon verkan. Tjarå.
   Jag fick även hem en ny matkasse idag, så det blir spännande att få testa lite nytt igen. Jag ska också försöka träna denna veckan så det kan bli bra detta! Försöker att hinna med att andas lite också.
   Hjälp, känns som att jag kommer krascha rejält om jag inte reder ut saker och ting och kör på som jag har gjort idag. Jaja, nu äre kvällsmat med fyrakilosfruktpåsen jag fick hem och sen natta så att det blir åtta timmars sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här