tisdag 26 juli 2011

Om en liten utflykt


























Igår morse tog jag och Jenny bilen ner till Lalla i Salstad.


























Vi gjorde nästan ingenting. Åkte och handlade. Åkte och hälsade på en släkting som inte hade vatten i huset. Åkte på loppis och Jenny köpte en käpp. Såg på TV. Sov i en säng där det kröp en skalbagge.


























Där borta finns nästan ingenting annat än stora åkrar. Men det är fint.



























Idag åkte vi en sväng till Östens grav och kyrkan där begravningen hölls och jag minns de här björkarna och att när jag var tvungen att skaka alla gamlas händer så tänkte jag att de hade säkert inte tvättat dem på väldigt länge.


























Och vi gick på skattjakt hos Lalla, den här hittade Jenny som hon fick. En gammal radio som helt otroligt nog fick in P4.


























Och jag hittade jättefina gamla böcker med såhär snirkliga skrivstilar och små lappar med dikter på instoppade lite här och var. Så fint.


























Och så hittade jag en jättegammal bild på mammas farfar ifrån när han bodde i USA.


























Och en jättefin gammal karta över Västra Götaland som vore så himla fin att ha inramad på en jättestor vägg.


























Annars så gjorde jag mest det vanliga. Fotade händer och fötter.


























Har förresten två saker att lägga till i min önskelista. En ny fotlänk för den här är inte äkta och börjar bli missfärgad. Sedan tusen filmrullar för det är så himla dyrt med film och framkallning till mammas gamla kamera.
   Jag fyller snart år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här