torsdag 16 december 2010

Om att tycka om

Jag tycker väldigt mycket om det här med att ha sovmorgon mitt i veckan, att äta frukost långsamt, långsamt och att se på julkalendern samtidigt som det är snöstorm utanför fönstret och jag tycker om att lyssna på bra musik och att låtsas att jag kan sjunga och att allt vore precis så som jag vill ha det och att köra bil och lyssna på både bra och dålig musik gillar jag också väldigt mycket, och jag tycker om att drömma om saker som kan hända i framtiden, lite blandat om till exempel, ja... Allt förresten, och så gillar jag att vi snart åker och att jag har med mig fyra böcker att läsa på två veckor och jag tänker faktiskt ta mig tid att läsa alla fyra för jag råkar visst älska att läsa och så älskar jag att skriva även fast det nästan aldrig blir som man tänkt sig men det funkar faktiskt ändå, och jag tycker väldigt mycket om att göra mig fin och gå iväg någonstans och bara ha kul och sedan sova dagen efter och så gillar jag att prata med människor om hur jag känner och så gillar jag att fundera på vilka människor som faktiskt tar sig tid att läsa det, och en till sak jag gillar är att borsta tänderna för det är så himla skönt efter att man har ätit jättemycket godis och man känner sig så ren och fin, plus att jag tycker faktiskt att det känns helt okej att städa, bara jag får göra det när jag vill, för jag tycker att det är en av de få gångerna jag faktiskt kan slappna av och inte tänka på så mycket, och så är det så skönt när det är färdigt och nu känner jag att jag hade tyckte det vore så himla skönt med lite sommar nu, att ha öppen dörr och bara gå ut en sväng, och sen finns det faktiskt tusen andra saker till att gilla men det tar vi inte nu.























Och så gillar jag den här bilden som jag hittade här för att den är bara så fin och det ser ut som Herman.

Men jag gillar inte julmusik.

2 kommentarer:

  1. En sak gillar du dock inte, och det är att vara ärlig och uppriktig när det inte längre enbart gagnar dig.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar julmusik och jag gillar att läsa det du skriver. Jag läser oftare än jag kommenterar men det kanske inte gör så mycket. Nu kommer det ju att bli ett ganska långt uppehåll innan jag kan läsa på din blogg igen eller har du tänkt att uppsöka en dator i Thailand bara för att skriva lite????
    I vilket fall som helst så önskar jag dig en riktigt GOD JUL och en lugn o skön semester kram Kristina

    SvaraRadera

Gör mig glad här