torsdag 4 november 2010

Panorama, picnic, amerikanskt och Everest











Det här är Catalina, utanför Los Angeles. Lite panorama och sånt tjusigt.







































Vi hade lite picnic på hotellrummet, här sitter Kalela.







































Det här var sista dagen på ön och innan vi tog båten tillbaks till LA spelade vi lite minigolf. Jag tyckte faktiskt att det var kul. Har alltid hatat det. (Kanske för att Julia alltid brukade retas så när vi var mindre)













































Det var så himla konstigt väder på den där ön, det blåste nästan jättekallt fast det var sommar och egentligen inte alls långt ifrån LA.







































En timme senare var vi äntligen tillbaks i värmen igen! Det här blev dagens hoppbild, framför en glansig skyskrapa.























Nästa dag åkte vi till Universial Studios.























Sally & Sebastian.

























Långa köer men jag roade mig med kameran som vanligt.
























När vi äntligen kom in till första attraktionen sökte de ett gift par. Sally och Sebastian blev upptvingade och det här är det mest amerikanska jag någonsin varit med om. Alla skrev, applåderade och hejade på som galningar. Gillade det inte alls.























De skulle leka lite för att visa hur enkelt det var att fejka filmer och sånt.
























Sedan satte vi oss på ett tåg som åkte runt bland alla inspelningsplatser. Här spelas Desperate Housewifes in. Tänkte lite på Anna här, hon gillar ju det. Så var tvungen.






























































Dagens hoppbild blev här, utanför Universial. Alltså. Karusellerna där var helt sjuka. Sjukt roliga mest. Och läskiga, fast mest rädd blev man nog av alla varningsskyltar som fanns över allt och varnade för allt möjligt konstigt.























Massa utsikt. Närmast ligger "kvarter", stora inspelningsplatser. Längst bort låg Warner Bros studios tror jag att det var. Eller något liknande i alla fall.
Måste bara säga. Universial Studios var helt sjukt, och det kanske var svårt att inse hur stor produktionen av film är genom att bara vara där men... Egentligen inte. Det var helt sjukt stort och så himla amerikanskt och... Jag kan inte längre förklara hur jag kände när jag var där. Men det var inte positivt i alla fall.



 På kvällen åkte vi till en bakgata någonstans i LA för att se Everest. Jag tänkte visa er någonting från youtube men det var inte så himla bra kvalitet och sånt, så leta på Spotify istället. Faktiskt bra!












































Så var det med det. Och nu får det räcka för annars blir det här så himla himla långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här