söndag 28 november 2010

Om söndag

Idag vaknade jag exakt 7.40 och trodde att det var måndag och att jag hade försovit mig. Jag vet inte riktigt varför jag inte kände mig speciellt glad över att få sova i några timmar till. Kanske för att jag visste att jag ändå inte skulle göra någonting annat än att plugga och att köra hem Julia i snöstormen. Jag kände kanske att den här dagen skulle andas söndag vid varje andetag, ungefär så som man andas ånga när man går utanför dörren.
Jag brukar gilla söndagar. Men idag gjorde jag inte det, gillade det inte alls. Och det där kan man ju diskutera. Men ni vet ju också hur det är.

Och förresten så undrar jag lite om Rix FM och Mix Megapol har någon slags pakt om att spela Robyn och Hang with me exakt samtidigt eller någon minut efter varandra. Den låten var bra alldeles i början, men nu har de spelat den här låten minst en gång under varje, varje, varje resa från Julia och hem igen. Man börjar ju undra faktiskt.

1 kommentar:

Gör mig glad här