tisdag 16 november 2010

Ingen som har världens bästa idé?

Jag känner såhär att jag är bara så himla trött på att sova dåligt. Det är så himla tröttsamt att ligga och vända sig i över en timme innan man är så utmattad av rullandet att man somnar av det. Lika tröttsamt är det faktiskt att vakna minst en timme innan man ska gå upp, och sova halvdåligt (heldåligt) resten av timmen för att man bara ligger och tänker på hur läskig mobilen låter när den börjar försöka väcka mig.
   Helst vill jag bara gå och lägga mig nu igen, dra täcket över huvudet och tänka på hur kallt det är ute och hur varmt och bra jag har det där under täcket.
   Sedan skulle jag hemskt gärna vilja se världens bästa filmer och läsa världens bästa böcker tills jag blir så utmattad att jag äntligen somnar, och sover ut, verkligen sover ut, sover igen all tid jag har missat.
   Det funkar inte att gå ut och gå en stund innan jag somnar, inte heller att stänga av datorn i tid. Det spelar liksom ingen roll vad jag gör, eller hur trött jag är när jag ska gå och lägga mig.
   Jag blir bara så trött av det här, helt utmattad är jag faktiskt egentligen, vare sig det syns eller inte, men så är det. Ingen som har världens bästa idé?

2 kommentarer:

  1. Ut och spring? Det behöver inte vara svårare än så. När började du sova dåligt?

    SvaraRadera
  2. Hatar att sova dåligt.
    Gjorde det första tiden när jag flyttade hela tiden. Somnade halv fyra och gick upp sju.
    Men sen. Var jag uppe superlänge och chattade och bara blev vinögd av att titta på datorn. Och sen, utan att gå upp. la ju huvudet på kudden och somnade.
    Försök inte, då går det inte. Bara låt det hända. Åh vad du skriver fint.

    SvaraRadera

Gör mig glad här