tisdag 19 oktober 2010

Om att bo på ett slott i två veckor























Det här var första dagen i Grekland och det var mulet men det gjorde inte det minsta för det var ändå hur varmt och mysigt som helst. Här bodde jag, som en liten prinsessa i fina slottet. Molnen la sig som ett täcke över berget och jag roade mig med att gå runt och fotografera så mycket jag bara kunde. Finaste största uteplatsen med utsikt över hela lilla byn också.


































Frukost under olivträd, kan det bli bättre?


































Det var så himla fint över allt och jag kunde inte fatta att jag faktiskt var där igen, en månad efter första gången.


































Utsikten. Ser väldigt grått och dött ut, men det var ju en mulen dag och egentligen hur fint som helst. Eller ja, som sagt så gjorde det ju ingenting att det var mulet.. Det var nog nästan bara bra den första dagen. Utsikt över byn och Medelhavet.
























I slutet på augusti var det en stor skogsbrand här och uppe i bergen, det såg nästan lite ut som höst för att allting hade dött, men det var tack vare elden. Var lite sorgligt att se nästan, kan ju bara tänka mig hur fint det hade varit om det hade varit grönt.























Så himla skönt att gå runt där i tunna skor, tunna kläder, gå runt och titta och fundera lite. Helt ensam.





















































Jag ångrade mitt nagellack i två veckor.

























Tog en sväng ner till havet, det var stor skillnad sedan förra gången vi var där, för en månad sedan. Inga turister på stranden och tomt på gatorna. Men det var så vi ville ha det.




































Sen fick jag hemmagjord mat av P och här är den galna lilla söta hunden.
Det var ungefär den första dagen, för tydligen så har några bilder försvunnit. Yey.

2 kommentarer:

  1. Den första bilden påminner om bergen i "Bröderna Lejonhjärta", där de hamnar i grottan hos Katla.
    Skönt att vara i Grekland utan turister och strosa runt lite som man vill

    SvaraRadera
  2. Oh, maja det ser jätte mysigt ut
    jag vill också göra det där, åka sådär och se massa fint

    SvaraRadera

Gör mig glad här