torsdag 19 augusti 2010

Trettiotre grader och här hemma regnar det

Ibland är det lite svårt att förstå saker. Som till exempel när någon har dött, det är ofta ganska svårt att förstå. Eller att man ska få sin favoritmat sju dagar i veckan eller att mobilen faktiskt lägger av och dör nästan varje gång man får sms.
   Just nu är det ganska svårt att förstå att jag i övermorgon sitter på planet just nu i denna sekund. Jag kommer nog inte riktigt förstå det för ens utlandsvärmen slår emot mig (enligt den här sidan är det 33 grader när vi landar, och det är på kvällen alltså), jag äter min första grekiska sallad eller när jag ligger på stranden och läser om Freja. Först då kanske jag möjligtvis förstår att livet är väldigt gött trots mycket.
   När man tittar ut genom fönstret idag ångrar jag mig inte ett endaste dugg, nej, varför skulle jag ångra mig? Min plånbok kanske är lite ledsen men jag klarar mig. Jag har ju jobbat. Slitit. Grävt gravar. Med mina bara händer. (Skoja.) Men jag har ju jobbat. Så något måste man få unna sig.
   Det första jag gjorde när jag kom hem efter att ha varit och bokat resan, var att börja packa. För förberedelserna är ju halva resan nästan. Ska man verkligen ha med sig sex klänningar? Och hur många skor? Och hur många olika handdukar i olika storlekar? Man kan ju behöva fundera ett tag, så jag började direkt. Men nu känner jag mig faktiskt färdigpackad. Och hur kul är det två dagar i förväg?
   Det var nog det jag hade att säga. Nu måste jag släppa ut Herman som är helt galen, och sedan läsa klart en stor bok som är alldeles för stor att ta med mig på resan. Måste avsluta den innan jag åker. Kan inte börja på en andra bok när jag har en som inte är färdigläst.
   Hej då så länge.
   Förresten, lite avundsjuka är ni, va?

7 kommentarer:

  1. Jag är så sjukt sjukt sjukt avensjuk, resa iväg hade varit det bästa att göra nu, speciellt till Grekland! packa ner mig! :* / Suss

    SvaraRadera
  2. förresten stavade lite fel, avundsjuk heter det ju ^^

    SvaraRadera
  3. Ja. Men det gör inte ett dugg. Jag ser fram mot min helg i Ransäter jag! Inte så mycket Grekland alls över det, men 43 år och flint ÄR rockigt ;)
    Puss älskade syster!
    Glöm inte min sten, ok.

    SvaraRadera
  4. Låter helt underbart!!!
    Men avundsjuk??? Det ligger väl inte för oss svenskar att vara???
    Så jag biter ihop och önskar dig en skön och välförtjänt semester! (För inte skulle du väl till Thailand i vinter?)
    :-)

    SvaraRadera
  5. Önska att jag var en sån person som inte var så snål för att lägga pengar på en resa..
    så jag är avundsjuk, vem är inte det? :)

    SvaraRadera
  6. Just nu kl 08.20 den 21/8 sitter du och Anna på bussen påväg till Arlanda.Gud vad kul ni ska ha,sola bada äta gott och bara vara.Njut av det vackra Grekiska landet.Kram,kram

    SvaraRadera
  7. Här nere på den Skånska halvön är det som om himmelen öppnat sig och ut kommer vatten från all världens hav. Och där nere häckar ni, i den varmaste av medelhavsvärme. Hoppas det inte blir för infernaliskt, utan njut av Greklands blå hav, vita stränder och anrika atmosfär.

    Till havs.

    SvaraRadera

Gör mig glad här