onsdag 18 augusti 2010

Fyrtio grader, färgglada fiskar och fina människor.

Nu var vi visst på väg till Los Angeles. Det var fyrtio grader hela vägen, vi hade nervevade rutor för att kunna andas. Det hjälpte inte alls, vinden var också fyrtio grader och hade man airconditionen igång kunde man bara köra i sjuttio ungefär. Och det gick inte när alla andra bilarna körde i hundratrettio.























Efter sju timmar kom vi äntligen fram till ännu varmare Los Angeles. Där bodde vi hos Sally och Sebastian. Och här är Sally och Kalela.

































Det här fick bli dagens hoppbild.





























Dagen efter tog vi båten till Catalina Island. Här är Kalela.

































Ön påminde lite om någon fin medelhavsö.























Vi hade många saker planerade här, och här åker vi båt med glasbotten. Det var faktiskt väldigt häftigt fast samtidigt väldigt läskigt. Sjögräset var stora som träd och usch... Jag har tyckt förut att det verkar häftigt att dyka men det skulle jag nog aldrig våga när jag har sett det här. Tänk så råkar man blunda en sekund för länge och nästa stund man öppnar ögonen står man öga mot öga med en hel vithaj!























Fast vi såg ingen vithaj. Vi såg mest såna här fiskar. Tusen sådana.























Och en pelikan. Läskigt stor.



När vi kom av båten frös vi jättemycket för det här var visst en ganska kall ö om man jämför med den fyrtiogradiga värmen vi var van vid. Men på marken var det varmt och skönt, där somnade vi nog alla tre ett tag. Fast vi flög upp när någon tutade några meter bort.


































Och nu tänkte jag äntligen fortsätta lite mer här, men så såg jag att jag måste krångla och ladda över mer bilder från minneskorten. Men det orkar jag inte nu för som sagt, tusen bilder...
Men det finns nog några delar kvar på den här resan.
Här var i alla fall lite till. Och nu längtar jag tillbaks så himla mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här