tisdag 15 juni 2010

Hur fint det är i Norge

Jag, Felix och Julia åkte till Hamar och hälsade på Jenny. Det var jättefint hela vägen och Norge är verkligen fint. Berg, dalar, skog, sjöar... Till och med molnen och en grå himmel kan bli fin i det landskapet, tror jag.
































Jenny hade en rolig tröja. Räkorna var snyggast.















Vi åkte och tittade på sjön, Mjösa. Och vattnet såg så fint ut. Så fint att den första bilden fick bli min bakgrundsbild.


































Och här är faktiskt Jenny. Det var ju kul att träffa henne igen. För nu lär vi inte ses på ett tag :(















Vi kollade på utsikt över Hamar, grillade lax, kollade på fotboll och lite så. Och i dag morse åkte vi hem. Jag var jättetrött hela vägen och Julia blev sur för att jag var som mamma och var tvungen att stanna. Men hellre det än att döda oss alla tre i bilen. Jag kommer hellre hem några minuter senare än dör och dödar henne och Felix.















Nu är vi hemma och det ska vi nog vara ett tag, Felix och jag. Fast snart åker han hem, fast snart åker jag bort. Så det gör nog inte så himla mycket.
















(Och gärna mer tips på böcker... Nu börjar det bli kris, bråttom eller bara väldigt behövligt.)

3 kommentarer:

  1. Fina bilder Majs, maila dem gärna till mig :)
    Tack för besöket, det var jätte mysigt att ni var här :D Och inte minst, tack för att ni hade gjort så fint här hemma innan ni åkte!
    Puss o Kram <3

    SvaraRadera
  2. Mjösa ja, den är grann den! Men lite fjuttig, för att vara Norges största innsjö, iallafall om vi ska jämföra med Vänern ;) Men Mjösa är lång, det är den. Och fantastisk att bada i, iallafall lite då och då, framförallt efter en jäkligt svettig jobbardag.
    Vackra Norge!
    Snygga räkor hon hade, men lite fundersam blev jag allt, vart hade hon laggt tuttarna?!
    Jag vill med dig.
    Snart, kanske. Kanske en helg under sommaren? Kanske en helg med MIN LILLA BIL!

    SvaraRadera
  3. Jag vill med DIT, dit, det var det jag menade så jag skrev "dig". Ja du fattar :)

    SvaraRadera

Gör mig glad här