onsdag 10 mars 2010

Jag gillar svartvitt just nu

Idag hade vi foto hela dagen, vi skulle på "fotoresa". Andra klasser har åkt lite länge, som till Deje ungefär, men vi åkte till Mariebergsskogen. Inte lika långt och inte lika okänt för mig som Deje bruk hade varit. Men. Jag lyckades ta fem bilder som känns helt okej. Här ska ni få se. (För jag orkar inte skriva något idag för jag är helt slut. Har haft extra lång körlektion och han jag körde med trodde att jag skulle klara av mitt mål i april. Och jag lärde mig förresten jättemycket)


Uppgiften gick ut på att tolka Mariebergsskogen precis hur man ville. Såhär gjorde jag:
















Det här är Anna. Hon går i min klass och hon och jag fotade tillsammans. Vi fikade även högst uppe i fågeltornet, solen lyste och det blåste inte ens lite. Så det var nästan lite vårigt.
















U
ppe på räcket till fågeltornet var det många som var kära, här är Ebba & Jörg. Jörg måste ju vara ett av de fulaste namnen på länge.
















U
tsikten såg ut ungefär såhär. Skidspår med Orrholmens jättefula hus i bakgrunden.




















H
är är Anna igen. Hon har lånat en väldigt fin kamera från skolan som ni ser, och jag gillar svartvitt just nu. Och jag gillar även hennes skor. Speciellt i svartvitt.
















D
en här bilden passar inte så bra in bland alla andra, men det här är också Mariebergsskogen. Det finns ju massa olika djur som ni vet, och här är då en fisk som ni kanske ser.



Det var det.

1 kommentar:

  1. Jörg, hmm det var ett märkligt namn, men min pappa hette Jörl i andra namn (därav namnet Jörlås) och det är också ett märlkigt namn. Jörg kanske egentligen heter Jörgen men de kanske blev avbrutna när de karvade i trä´t som bäst vem vet!!

    SvaraRadera

Gör mig glad här