fredag 20 november 2009

Min farmor


Såhär ser det ut när jag äter våfflor hos farmor.
Min farmor är en riktig farmor, hon vill alltid att man ska ta mer, ta mer, vill du ha en karamell? Här får du 20 kronor att köpa godis för, har du pengar Maja? Du får gå och köpa godis om du vill. Du kan ta pengarna som är över, är du hungrig? Ska vi göra våfflor? Hallonsylt eller körsbärssylt? Eller båda? Vill du ha saft? Hämta i garaget. (Garaget som luktar såååå gott! Det påminner mig så mycket om när jag var liten. När farfar skulle klippa gräset och tog ut gräsklipparen följde jag med bara för att gå in och lukta. Det är som en blandning av bensin, instängt och gräs ungefär. Det är svårt att beskriva om man inte har känt doften. Underbar.) Ska vi gå ut och gå? Har du en ordentlig jacka? Nämen, du har ju ingen mössa. Du får låna min. (Nej, jävlar, den är ju jätteful) Blåser det mycket? Vill du ha paraply? Ska vi köpa godis?
Så är min farmor.
Idag ska jag köra och hämta henne, sen åker vi och hälsar på farfar som har flyttat till ett hem nu. Det blir nog bra, hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter :)
    Det är precis så en farmor ska vara och min farmor var också så bra :) Du är så bra på att skriva Maja <3

    SvaraRadera
  2. Underbara farmorar!!!!
    Kom på mig själv i min ensamhet att skratta lite på tok för högt åt din kommentar om "farmors fula mössa", jäkelberg så skönt!!!
    Se nu till att ta ordentligt med mat eller vad fanken nu som erbjuds nere hos Felix, ser fram mot att få läsa dina "dagskrönikor" om hur du/ni har det!! KRAM!

    SvaraRadera

Gör mig glad här