onsdag 28 november 2012

Till er


Jag vill egentligen inte att jag ska behöva förklara mina bilder och allra minst ursäkta mig själv för dem, nakenheten och ärligheten, men just nu känner jag att jag är tvungen. Det här kan låta som världens dubbelmoral, jag vet, men jag vill verkligen inte att mina bilder ska ses på ett utmanande sätt.
   Jag har fått höra många gånger att mina bilder är vågade och att jag kanske visar lite för mycket, men jag ser inte det här som ett tillfälle att "visa upp" mig själv. Jag hade kunnat använda vilken annan människa som helst som modell, men jag fotar gärna mig själv eftersom det alltid blir som jag vill och jag slipper säga "Stå så, titta dit" osv till någon modell.
   Hoppas att ni förstår vad jag menar.

14 kommentarer:

  1. I hear ya sister. Har också fått en del såna kommentarer, och då känner jag bara för att provocera med ännu fler bilder. Det är lite tråkigt när människor misstolkar ens foton.
    Sen är det ju inte alltid så lätt att hitta en modell just precis när man har inspirationen på topp.

    Anywhoo, dina självporträtt är otorligt fina. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Om människor blir provocerade så är det bara ett tecken på att de behöver mer av det goda. Om du var man så skulle du få helt annan respons. Men av någon anledning så har folk alltid ha mer åsikter och vill ha äganderätt till kvinnokroppen.
    Fight the power med din själ och ditt hjärta.

    SvaraRadera
  3. Fin blog du har :)

    Hvis du har lyst ville jeg blive rigtig glad hvis du vil kigge forbi min blog http://www.karina-blog.dk/ :)

    SvaraRadera
  4. sv: Åh tack!

    Inte vågade på nåt sätt, bara vackra.

    SvaraRadera
  5. Tycker mest bara de är vackra. Det är konst.

    SvaraRadera
  6. Tycker dina bilder är underbara, tanken har inte ens flugit förbi i huvudet att de skulle kunna vara utmanande och stötande.
    Tycker du visar alldeles lagom för att få fram känslan helt i bilderna.
    Fortsätt så :)

    SvaraRadera
  7. sv: Åh tack för din fina kommentar! Visst längtar man?

    Och jag tycker att det är jävligt starkt av dig att vara dig själv och stå för dina bilder. Keep going!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att dina bilder är så himla vackra, så sköra på något vis. Så ärliga. Och jag tror verkligen att den ärligheten hade gått miste om du hade ändrat på ditt uttryck, så stå på dig och strunta i oförstående kommentarer.

    SvaraRadera
  9. Åh, verkligen otroligt fin header du har. ♥

    SvaraRadera
  10. Dina bilder är underbara, låt aldrig någon få dig att be om ursäkt för vad du publicerar här.

    SvaraRadera
  11. Det är ju helt och hållet upp till dig :) Jag tycker det är vackert! DOCK tror jag att du måste "gilla" att visa upp dig själv så naket för att kunna göra det, även om det nu är för konstens skull.

    SvaraRadera
  12. Du är den sista person som jag ser tar "utmanande" bilder, du tar konst!
    Jag har aldrig ens haft en tanke på att du visar upp dig på det sättet!
    Du visar dina bilder på ett personligt sätt men inte ett utmanande.
    Jag tycker att det du gör är jätte fint och du blir så himla bra på bild så fortsätt att göra det du gör bäst!!
    Och om någon säger något annat så kan den ju gå in på alla sociala nätverk och kolla alla utmanande bilder där och se om den ser någon slags konst över det?!
    Tycker att du är jätte fin Maja och riktigt bra att du vågar visa allt du gör! :)

    SvaraRadera
  13. Tycker inte alls att du visar upp för mycket, det är ju en helt naturlig kropp som du visar upp och du gör det på ett fint och konstnärligt sätt. Precis som någon annan skrev, bilderna är så ärliga. Superfina bilder och du också!

    SvaraRadera

Gör mig glad här