fredag 13 januari 2012

Om minusgrader fast inte i hjärtat




























Det är två minusgrader ute och fast du går bredvid mig är du tusen kilometer bort. Jag kämpar med att hålla tillbaks tårarna för jag vet att det kan sluta i katastrof.
   Vi fortsätter gå, jag blickar ner i marken utan att egentligen riktigt se någonting. Jag vet att stigen är snöbeklädd och att jag har mammas skor på mig, jag börjar redan bli kall om tårna.
   Plötsligt stannar du och tar tag i mina armar.
   - Gråt inte, säger du rakt in i mina ögon. Du är så fin nu.
   Och så kysser du mig flera gånger om och tårarna fryser nästan till is och jag önskar att våra kyssar också kunde göra det så att de aldrig tog slut för de är det enda som kan rädda mig nu.
   I mitt hjärta är det flera plusgrader och det slår hårdare nu än innan.

10 kommentarer:

  1. herregud så vackert.
    sv: åh, tack så himla snällt!

    SvaraRadera
  2. måste bara skriva att jag tycker du skriver så himla himla fint! och du tar grymt vackra bilder! ha det bra! ;)

    SvaraRadera
  3. Dagens blogg! Kommentera bara "Jag är med"! Så väljer vi ut några ikväll:) Lycka till!<3/Systrarna Backström
    http://systrarnabackstrom.se/2012/january/dagens-blogg-1.html#comment

    SvaraRadera
  4. Har startat en ny grej på min blogg, nämligen Månadens Bild. Skulle vara jätteroligt om du ville vara med. Gå in på min blogg för att läsa mer om tävlingen :)

    http://caroliiine.blogg.se/2012/january/manadens-bild.html#comment

    Om du inte gillar sånt här, ignorera kommentaren bara :) ♥

    SvaraRadera
  5. Har kollat många av dina inlägg och du har e helt underbar blogg!

    SvaraRadera
  6. Helt magiskt vacker bild och text!

    SvaraRadera

Gör mig glad här