lördag 3 september 2011

Om Oslo





















Jag har gått på gator jag inte gått på förut, sett folk jag aldrig sett förut och aldrig kommer se igen, sett de allra första höstlöven på gatorna, gått fel och hittat nya gator, sett nya saker som inte är det minsta nya egentligen, druckit drinkar och gått hem i regnet, solat på balkongen och undrat vad för liv de i skyltfönsterslägenheterna lever, sprungit ner på stan och köpt glass till lunch, ätit trerätters på operan och blivit bländad av det vita teglet, sett Norges största fåglar, fotat analogt, spelat Wordfeud (och vunnit), drömt om farfar, fått pannkakor till frukost, hittat finaste klänning, fått se en sexårings förvånade min vid den allra första tappade tanden, kommit på hur jag kan tjäna pengar, varit borta så att jag till och med saknat hemma, fast bara litelite, gått genom Europas farligaste kvarter, fått skavsår och haft det så himla, himla bra så att jag snart tar tåget tre timmar tillbaks igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här