onsdag 3 augusti 2011

Om varmt vatten, sjuttonmetersdjup och melon

Jag vaknar inte alldeles för ensam, inte alldeles för långt bort ifrån dig, inte mer än kanske möjligtvis tio centimeter ifrån din varma kropp. Vi åker ut på sjön till en ö där vi är alldeles själva, vi badar på ställen jag annars förut aldrig skulle våga bada på. I nästan tjugofyragradigt vatten, bland klippor i klart vatten, bland sjögräs och onåbar botten på sjutton meters djup. Jag påminner mig själv om hur man dyker och jag kan inte minnas senaste gången jag badade såhär mycket. Eller när jag kände mig såhär fri.

Jag har naglarna i samma färg som melonen jag äter och jag skrattar i smyg åt dig för att du får äta salladen utan bestick.













































Mår bra.

1 kommentar:

Gör mig glad här