söndag 17 juli 2011

Om att resa

Åker till ett land jag aldrig varit i, till ett land jag inte vet någonting om, till en stad jag nästan aldrig hört talas om.
   Åker färja som jag bara har gjort som liten, för väldigt länge sen, för väldigt många år sedan, som när vi åkte Göteborg - Kiel och pappa var vaken hela natten för att han trodde att vi skulle sjunka, som då när jag har för mig att det blåste så att hela färjan gungade, fast den var så stor.
   Åker med en familj jag aldrig rest med förut, med en familj jag hoppas kunna lära känna lite bättre.
   Åker på en semester jag inte har någon aning om hur den kommer bli. Bra, hoppas jag. Bra, såklart.

Åker till Riga.

1 kommentar:

  1. hoppas du får det bra i riga, har ett ställe att rekomendera till dig, googla det, det heter LIDO och är en fantastisk resturang,billig mat,stort utbud och en fantastiskt underjordisk pub. åk dit, underbart ställe. resten av riga.nja... ;) Å nääe båten kommer inte sjunka , har åkt färjorna til finland å estland hur många gånger som helst,storm eller ej. oroa dig inte, njut =)

    SvaraRadera

Gör mig glad här