lördag 14 maj 2011

Om vad det handlar om.

Det handlar om lätta spontana smekningar på axeln istället för ord, om att vakna av en varm hand på ryggen, om att säga "jag är jättekär i dig", om att le i mörkret, om att aldrig vilja skiljas åt, och om pirret som dyker
upp.
   Det handlar om att bli glad av en blick eller en liten rörelse och det handlar om att vilja låta alla veta, om att det ibland blir så himla ensamt och att mitt hår luktar dig, mina kläder också, min säng och allt som rört vid dig och om hur liten jag känner mig när det är mörkt i rummet och jag ligger bredvid dig, om att det känns som att allting lyser fast det är mörkt, om att hoppa från klippa till klippa och jag är bara ett eller kanske möjligtvis två steg efter och du vänder dig om för att se om jag hänger med.
   Det handlar om att lova och om att ibland bli besviken men då handlar det om att lova igen och då går det bra för jag tror dig ändå, det handlar om att bli kallad fina saker och om att inte alltid vara den första som ringer, om att gråta och om att bli tröstad, om att säga att du har fin rygg fast lampan är släckt och om att veta att jag har hittat rätt bil för när jag öppnar dörren känner jag din doft och det handlar om det där leendet också.

Det är precis vad det handlar om.



3 kommentarer:

  1. Åh. Ja, det är ju faktiskt just DET som det handlar om.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också vara så där kär!!! Den känslan du beskriver är nog nåt av det bästa man kan upp uppleva!! Kram på dig!! (Barna vill snart se dig igen!!!)

    SvaraRadera
  3. Det är ju precis såå det är..!:) <3

    SvaraRadera

Gör mig glad här