onsdag 13 april 2011

Om ett litet ställe


































































































































Har fotat lite här hemma i Väse den här veckan och än så länge ser det ut lite såhär. Meningen var att fota svartvita, enkla och rätt vanliga bilder och göra det lite på mitt sätt, ungefär att försöka fånga känslan jag ofta känner här, utan en enda människa med på bilderna. För det är ungefär såhär jag ser på det här stället. Det kan kanske låta och se lite negativt ut men så behöver det inte alls vara, så är det faktiskt inte heller. Jag trivs bra här och tycker för det mesta att det är fint och bra här.
   De två första bilderna är från det gamla stationshuset som de tydligen ska riva, hur man nu kan komma på tanken att riva ett sånt fint hus.
   Nästa två bilder är gamla skolan som egentligen hade varit rätt fin för mig om jag bara inte hade tänkt på tiden då när det var fritidsgård där och det inte fanns annat än damm där inne.
   De två sista bilderna är hallen som måste vara den mest opersonligaste byggnaden i hela Väse.

Och så var det med det.

1 kommentar:

  1. Skithuset på gamla skolan ser faktiskt ut som en gammal gubbe eller något :)
    Härligt att se lite bilder hemifrån Maja. Mera sånt :) Jag blir så glad när du lägger ut bilder <3 puss

    SvaraRadera

Gör mig glad här