tisdag 25 januari 2011

Om Julia och Julia om mig

Julia skrev i sin blogg här om dagen och en dag skrev hon om sina syskon och såhär skrev hon om mig. Jag tror faktiskt att det beskrev mig rätt så bra faktiskt.

"den enda av mina syskon som bor hemma är maja. hon fyllde nyss nitton barre, men jag tycker lite att hon beter sig som trettio plus in some situations, hehe. nej men på riktigt, numera kan vi faktiskt umgås som kompisar. sedan jag flyttade hemifrån har våran relation blivit bättre och ibland kan jag faktiskt tycka att hon är riktigt klok.
hon går på älvkullen eller sundsta, (har aldrig riktigt fattat skillnaden?) med inriktning media, så hon fotar ganska mycket, det är det hon brinner för!
maja är en sådan person som tar allting så lugnt. hon stressar verkligen inte i onödan, oroar sig inte i onödan, tränar inte i onödan, pratar inte i onödan. orättvist tycker jag, det känns mest som det flyter på för henne. (har jag fel majs?)
jag skulle beskriva henne som säker, glad, blyg, mystisk, tjejig och blond."


Och det här får bli min beskrivning på Julia:


Julia är två år yngre än mig och otroligt nog har hon flyttat hemifrån, före mig dessutom! Jag har alltid trott att hon skulle bo hemma tills hon blev trettio-någonting, men hon flyttade när hon var sexton, någon gång förra året alltså. 
   Ibland är det faktiskt lite ensamt utan henne här, i och för sig har hon bott här hemma nu igen i ungefär två veckor, och ja, då blir det lite som vanligt och vi tröttnar rätt snabbt på varandra. Men som hon själv skrev om mig så har vi kommit närmre varandra efter att hon flyttade och det känns ju faktiskt väldigt skönt eftersom vi bråkade ungefär minst tusen gånger om dagen annars när hon bodde hemma.
   Julia är aldrig tyst, sjunger alltid, har ofta någonting på gång, hon dansar, tränar, smsar eller såklart träffar Amanda. Vi är nog egentligen motsatsen till varandra fast ändå inte. Vi är ju trots allt syskon och faktiskt så tycker vi nog om varandra rätt mycket. 


Här är vi i Thailand, första dagen, nyduschade och kritvita och med de där jävla näsorna... (Tack pappa och farfar)

1 kommentar:

Gör mig glad här