lördag 6 november 2010

En dag i San Francisco























Vi åkte till San Francisco, som är en av mina favoritstäder. Här är Alcatraz sett från Golden Gate.























Nedanför Golden låg det massa surfare och väntade på vågor i kallt vatten.













































Sen åkte vi vidare till San Francisco city, och åh, nu längtar jag faktiskt tillbaks lite. Jag älskar gatorna där, backarna, husen...


























Vi hittade bästa solglasögonsaffären där det var 3 för 20$





























Jag köpte finaste solglasögonen, men de är döda nu. Fast köpte nya plastigare i Grekland. Och Julia tappade bort sina efter bara några dagar. Men dit ska jag igen!








































Vi gick till Julias favoritaffär, Forever21. Förresten så kanske det är min favoritaffär också. Det är ungefär som H&M fast mycket finare och i tre våningar.








































Vi tog tunnelbanan till Castro, gaydelen av San Francisco. Det första vi såg när vi kom upp var en mörkhyad kille i läderbyxor, magtröja (?) läderrock, massa piercingar och handväska. Vi hade kommit rätt.













































Väldigt mycket San Francisco.














































Vi tog en cablecar-tur till Fishermen's wharf. Då somnade vi allihopa tror jag. Man blir trött av att gå ju.














































Julia köpte världens största jordgubbar tror jag. (Ja, allt är ju större i USA. Husen, bilarna, portionerna, människorna, gatorna, brösten...) Ser ju nästan ut som att jordgubben är lika stort som ett äpple. Lyxigt ändå!























Vi åkte ut till kusten och tittade på lite utsikt. Fint var det, men det blåste så himla kallt.
























Jag hittade ett camera obscura-hus. Fint!
Sen hittade vi en thairestaurang med konstig mat och konstig personal som stirrade på en hela tiden när man åt.

Och det var en dag i San Francisco!

1 kommentar:

  1. Ja men herregud jag vill mer än gärna bli med dig till USA!!!!
    När drar vi??

    SvaraRadera

Gör mig glad här