tisdag 21 mars 2017

Tankar jag tänkt såhär långt under resan

  • Det är fruktansvärt svårt att lära sig att det är vänstertrafik. Svårare än det var att lära sig höger och vänster när jag var liten. Tittar åt alla håll tusen gånger extra bara för att, men här om dagen råkade jag cykla i motsatt riktning i en rondell... Som var tom tack och lov. Gav J ett gott skratt i alla fall, varsågod!
  • Den eviga frågan: Vad ska jag svara på frågan ”What’s up?” Ge mig ett svar som alltid funkar, tack. Jag förstår liksom inte om jag ska svara vad jag gör just nu eller hur jag mår, eller om jag ska svara på något helt annat?!
  • Kan man dricka ett glas vin varje kväll? Kan man dricka flera glas vin varje kväll? PS. Vinet är ju oftast gott här också!
  • Att omringas av folk som är experter på engelska (australiensare, amerikaner och engelsmän bor här i huset) tär på självförtroendet lika mycket som det gör en till en expert själv. Medan de slänger sig med ord som ”delicious”, ”delicate” och ”amazing” är ”good” det enda jag kan svara på frågan om maten var god eller hur min dag har varit. To be continued, jag övar på.
  • Jag blir väldigt dagvill utan rutiner, men för mig funkar det bra att ha tisdag eller lördag när som helst i veckan.
  • Jag har fortfarande inte lärt mig att tänka i dollar, vilket ibland ger mig en liten kick i vardagen när jag kollar kontot… 
  • Om det är mulet tänker jag genast ”kallt” och ”jag behöver inga solglasögon” vilket jag måste försöka släppa. Det är inte kallt bara för att det är mulet och solen lyser igenom molnen otroligt bra så jo, solglasögon är ett måste varje dag. Dags att lära sig det nu efter en och en halv månad kanske?
  • Spring inte med flipflops. Framför allt inte i trappor, i klänning, då kan man trilla och visa rumpan för killen som går bakom en. (Jo, det har hänt mig)
  • Vad ska man ha för kläder när det spöregnar och är svinvarmt? Man blir ju klassblöt av svett om man har regnjacka på sig liksom, allt blir superfuktigt!
  • JAG BOR HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här