söndag 27 november 2016

”If you’re not doing what you love, you’re wasting your time"

Ungefär så har jag känt de senaste kanske fem åren. Jag har jobbat och levt på, och jag har till och från haft det väldigt bra () men jag har inte gjort det jag har velat. Jag har känt mig fångad och fast, jag har inte känt mig hemma. När jag i slutet av sommaren började ta tag i mina problem började en riktig tung höst. Jag har alltid vetat att det kommer bli bra, någon gång, men jag har inte kunnat tänka längre än knappt en timme framåt i tiden. 
   Men så en dag i början på november, tre månader senare när min kropp hade vant sig med medicinen, kom jag på mig själv med att tänka att jag faktiskt mådde ganska bra. Jag kände att jag äntligen hade blivit lite mer som mig själv! Och lagom till dess blev jag erbjuden jobb ända fram till slutet av april. Då tänkte jag ”nu eller aldrig” och tackade ja till att jobba januari ut, gick hem och ansökte om visum och nu några dagar senare står jag här med en one way ticket till Australien!
   Planen är än så länge ganska oklar, vilket inte gör mig så mycket egentligen. Det får bli som det blir helt enkelt. Men det jag vet än så länge är att jag, Mattias & hans kompis Pontus tar flyget den 6:e februari och efter tjugonio timmars olika flygturer är vi framme i Sydney. Vi ska resa runt och kanske jobba lite smått för att ta oss vidare till nästa plats, och om vi trivs så hoppas jag att vi kommer stanna minst ett år.

Ett år… Det känns väldigt väldigt läskigt att behöva säga hej då till alla och veta att vi inte kommer ses på så himla länge. Det jobbigaste känns att inte bara kunna åka hem till mamma & pappa på söndagarna när hela familjen samlas, och att inte få krama Flora. Men allt i världen kommer vara värt det, det vet jag. Jag hoppas att den dagen jag kommer hem, om jag gör det, så kommer jag kunna uppskatta allting mycket mer. Och jag hoppas lära mig så mycket mer om mig själv, och kanske kommer jag ta reda på vad jag vill göra med resten av mitt liv. Vilket jävla äventyr jag har framför mig!



"For every goodbye there is a whole new world of hellos waiting at next destination"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här