fredag 17 augusti 2012

Augustikväll























Härom kvällen var jag och Christoffer ute och fiskade ända till solen gick ner. Vänern färgades ljust ljust lila och vågorna rullade långsamt kring båten som ett stort täcke av mjukaste siden. Abborrarna slog runt omkring oss och det var inte det minsta kallt trots kvällsbrisen och de korta shortsen.

Det var en av de allra finaste kvällarna den här sommaren. Och nu när jag tänker tillbaks på de timmarna ute på sjön känns det nästan som att det var för bra för att vara sant.
   Säg bara inte att det kommer dröja till nästa sommar för att få en sån härlig kvällstur igen.

(Typiskt nog hade jag inte med kameran men de första meningarna tror jag målar upp rätt bra hur fint det egentligen var.)



2 kommentarer:

  1. Jag vet och ser precis hur du menar Maja! <3

    SvaraRadera
  2. Åh. Vänern bor nära min stad också, staden har nämligen placerat sig alldeles vid kanten av dess strand. Och det betyder just finfina kvällar. Jag kan säga det: Det kommer inte dröja till nästa sommar.

    SvaraRadera

Gör mig glad här