fredag 13 juli 2012

Tankar

Tanke 1
Jag har länge funderat på varför det är så himla viktigt för mig att publicera mig. Jag tänker dagligen på formuleringar till ord här på bloggen eller på andra ställen så som Twitter eller Instagram, och egentligen så tycker jag att det är väldigt konstigt att mitt mål med dagen är att nå ut till så många som möjligt med mina ord och/eller bilder. För vem är egentligen intresserad av vad jag gör?

Tanke 2
Varför skriver jag inte jämt jämt jämt? Egentligen, varför gör jag inte det när det enda jag gör om dagarna är att samla på mig intryck, inspiration, ord och formuleringar?
   När jag skrev som mest, och också självklart när det gick som bäst, var i skolan för då var jag "tvingad". Jag behövde prestera, ville få bra betyg och inte skämmas när vi skulle läsa upp våra texter högt. Men nu måste jag inte helt plötsligt längre, och då gör jag det inte i samma utsträckning.
   (Tvinga mig)

Tanke 3
Jo. Samma sak som Tanke 2 egentligen, fast vad det gäller fotandet. Jag måste ta tag i det! Jag kan inte bara hitta inspiration bland fina bloggar och bra utställningar, jag själv måste ju fota.
   Behöver jag stressa? Nej, det är dumt va? Allt har väl ändå sin tid? Det kommer väl en dag va?

Tanke 4
Låt spöken finnas. Det skulle bli så himla mycket mer spännande då.























Så. Jag har ingen aning om varför jag egentligen kände mig tvingad att berätta det här när jag vet att sånt här är här får mig att tappa "läsare" men jag kanske kanske kanske ska göra det här bara för min skull istället.

5 kommentarer:

  1. Tack vad kul att höra :)

    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara säga att jag känner igen mig i det du skriver men egentligen så behöver du nog inte skriva så mycket och formulera dig rätt i huvudet under hela dagen, för det enda som behövs är att du skriver av dig som du gjorde ovan, bara den lilla texten var perfekt på sättet den var skriven för jag kunde känna igen mig i den utan att det krävdes så mycket av texten i sig!
    och gud vilken dålig meningsbyggnad jag fick till i den långa texten med bara komman och ingen punkt haha !

    SvaraRadera
  3. Kanske idé att börja kolla efter nån intressant kurs eller liknande?
    Då blir du lite tvingad samt får ny inspiration från ett nytt håll??

    SvaraRadera
  4. känner verkligen igen mig!

    sv; den värsta känslan i världen.

    SvaraRadera
  5. Om din tanke 1, så är jag med. Hjälphjälphjälp. Kunde ta en kvart för mig att formulera en statusuppdatering på Facebook och nu har jag typ slutat uppdatera där.

    Om din tanke 2 och din tanke 3, jag skulle nog läsa en massa och titta på en massa foton. Samla inspirationen på hög. Sen en dag skulle fingrarna förhoppningsvis börja klia efter en penna eller en kamera. Det är en liten plan i alla fall.

    SvaraRadera

Gör mig glad här