lördag 8 januari 2011

Om min dag

Idag är det min dag och jag blir faktiskt nitton. Det låter ju rätt fint att vara nitton. Jag hoppas att det här blir ett bra år, och det tror jag nog att det blir. Jag är i alla fall ganska säker på att det här kommer bli det än så länge mest händelserika året i mitt liv, det kommer hända väldigt mycket nya saker, jag tar studenten och jag kommer flytta hemifrån, så långt bort som ända till USA om allt går som planerat.
   Idag skulle morfar blivit åttio om han hade fortsatt andas den där dagen för fem år sedan. Vi var alltid på bild bredvid varandra i tidningen, kommer jag ihåg, just idag.
   Några vet kanske att jag hade andra saker planerade just nu, men jag har ändrat mig på en del plan och kommit fram till att fira födelsedagen hemma blir nog allra, allra bäst. Så idag kommer hela släkten hit och sen ska jag och Anna ut och fira.
   Det var det.
   Jag försöker låta bli att kolla ut genom fönstret där det ligger mer än en meter snö tack vare att all snö från taket rasade ner igår natt. Jenny trodde att det var jordbävning och att det spökade och det var tur att jag var på toa precis innan annars kanske jag hade kissat ner mig. Nä. Kanske inte.
   Har ungefär sexhundra bilder från Thailand, vet inte riktigt hur jag ska göra på enklast sätt för att visa alla här. Jag kanske gör så att jag helt enkelt bara visar de allra bästa bilderna och sedan framkallar alla och sätter in i ett fint album, kanske det jag fick av mamma idag. Råkar förresten ha två redigerade bilder från Thailand än så länge, ni får se ena.
   Nu blev det alldeles för rörigt här, tack och hej.

Sur-Maja på beachen i Ao Nang, i ny bikini och matchande solglasögon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här